Οι μοτοσυκλέτες είναι η αγάπη μου. Η αίσθηση ελέγχου κατά την οδήγηση με όλο
το σώμα, ο τρόπος που ανοίγει ταχύτητα, που πλαγιάζει με εξιτάρει εδώ και 35
χρόνια.
Η πιο πρόσφατη μοτοσυκλέτα είναι το φημισμένο, και όχι άδικα, YAMAHA FAZZER S2
2008. Εκπληκτική μοτοσσυκλέτα. Και μέσα στην πόλη και κυρίως στα ταξίδια, στην
Εθνική και σε επαρχιακούς δρόμους. Έκανα κάποια, όπως στη Μάνη και στην
Χαλκιδική.
*1997
Από παλιά, που είχα ένα KAWASAKI Eliminator 600 (πριν είχα το 400), έμαθα να
δουλεύω πάνω στη μοτοσυκλέτα. Αρκετά μηχανικά, ηλεκτρικά μέχρι και ρύθμιση
βαλβίδων.
Στην τελευταία μοτοσυκλέτα που την έχω τρία χρόνια δεν είχα βάλει χέρι λόγω
Injection κυρίως. Έπρεπε να βάλω όμως γιατί έπρεπε να κάνω βελτιώσεις και
επισκευές που μπορώ να κάνω.
Τρελαίνομαι με τα μαστορέματα. Με ξεκουράζει νοητικά και ευχαριστιέμαι ακόμα και αν γίνονται τα χέρια μου μαύρα από το λάδι και τη συνολική βρωμιά της μηχανής. Πάμε λοιπόν.
Είχε σπάσει η ντίζα της σέλας από την πάνω μεριά. Έσπασε αφού τελείωσα μια εργασία με τα νέα φλας που λέω παρακάτω. Κλείνοντας τη σέλα άκουσα έναν περίεργο θόρυβο. Επιβεβαίωσα τη ζημιά. Ήταν η ώρα της.
Μετά από πολύ προσπάθεια κατάφερα να την ανοίξω φτιάχνοντας έναν γάντζο με μακρύ λαιμό από ένα χταπόδι. Ήμουν τυχερός γιατί όταν έκλεισα τη σέλα πριν πάσει την κούμπωσα λάθοςκαι μπροστά έμεινε ανοιχτή. Έτσι μπορούσα να βγάλω το πλαϊνό καπάκι και να σηκώσω λίγο τη σέλα για να το πετύχω. Την άλλαξα πάντως και γράσαρα τα κινούμενα μέρη.
*το σωληνάκι οδηγεί το λάδι κάτω από τη σέλα στην αλυσίδα κάτω δεξιά
Τοποθέτησα και ένα σύστημα Scottoiler (το φτηνό το VSYSTEM) για αυτολίπανση. Έπρεπε να σηκώσω το ντεπόζιτο για την τοποθέτηση, για να χρησιμοποιώ το vacuum που δημιουργεί το σύστημα τροφοδότησης καυσίμου για να δουλεύει η λίπανση. Ευτυχώς που το έκανα γιατί βρήκα σκισμένο το ένα σωληνάκι που στέλνει από το ντεπόζιτο βενζίνη στο Injection. Το έφτιαξα. Ήταν εύκολο, και έβαλα και στα δύο φίλτρα βενζίνης. Και αναρωτιώμουν για την απόδοσή της μοτοσυκλέτας τελευταία.
Συνέχισα ακάθεκτος στα Σαββατοκύριακα.
Προσάρμοσα βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες. Χρειαζόταν μετατροπή γιατί τις παράγγειλα από Θεσσαλονίκη για Αθήνα και δεν μπορούσα να τις καταλάβω από τις φωτογραφίες. Ευτυχώς έγινε έτσι γιατί δεν θα τις έπαιρνα και δεν βρίσκονται εύκολα.
Η επιμήκυνση στο κάτω μέρος που πιάνει στα μαρσπιέ, σχεδιασμός του φίλου μοτοσυκλετιστή Ξενοφώντα Μπούλαρη. Κόψιμο του σωλήνα της βάσης και ένωση με ένα σωλήνα που ώστε η εξωτερικη διάμετρος των σωλήνων που έκοψα να είναι σχεδόν ίση με την εσωτερική διάμετρο του. Οι δύο άκρες της βάσης μπαίνουν μέσα στο σωλήνα και συγκολλούνται με ARGON. Η μετατροπή έγινε έγινε στον Μιχάλη "Σιδηρουργικές εργασίες". Είναι στο Μοναστηράκι, ανεβαίνοντας από Ασωμάτων την Ερμού προς πλατεία Μοναστηρακίου το πρώτο στενό αριστερά, στο τέλος του δρόμου στο δεξί χέρι. Μιχάλης και ο γιος του με ΜΤ Μαρίνος. Καλοί μάστορες και εξυπηρετικοί. Τους συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Προσαρμόστηκαν νέα φλας πάνω στις πλαϊνές βάσεις που είναι πιο έξω από την βαλίτσα. Χρησιμοποίησα καλώδια με προστασία σιλικόνης (αντέχει 180-220) βαθμούς και το έβαλα σε κάλτσα θερμοπροστασίας που αντέχει παραπάνω. Το πέρασα πολύ τακτοποιημένα και ένωσα τα καλώδια. Τα παλιά φλας τα άφησα πάνω στην πινακίδα . Τα συνέδεσα με την καλωδίωση εκεί που στέλνει ρεύμα όταν να ανάβουν τα πίσω φρένα. Έτσι θα με βλέπουν όταν πατάω φρένο καλύτερα.
Τέλος έβαλα και ανατομική σέλα στον ΜοτοΟΚ στην Καλλιρόης.
Όπως έχω πει σε άλλη ανάρτηση, πρώτα μελετάω πολύ καλά και σχεδιάζω όσο μπορώ καλλίτερα ότι έχω να κάνω. Μετά μαζεύω τα υλικά. Ελέγχω τι εργαλεία χρειάζομαι και τα μαζεύω να τα έχω μαζί μου σε ένα κουτί που το μεταφέρω όπου το χρειάζομαι και όταν το χρειάζομαι για τη συγκεκριμένη δουλειά. Μόνο τότε ξεκινάω τη δουλειά. Και αυτή ήταν εξαιρετικά εντατική εργασία, με πολύ προσοχή και αργά βήματα. Με πήρε 3-4 Σαββατοκύριακα από 3-4 ώρες την φορά αλλά το αποτέλεσμα ήταν αυτό που ήλπιζα.
Την Ελλάδα την έχω γυρίσει αρκετά με τη σύζυγό μου, και θα συνεχίσω, φορτωμένος έως πάνω. Τώρα είμαι έτοιμος για ταξίδι και στο εξωτερικό.
Motorcycles are my passion. The feeling of controlling the ride with your
whole body, the way it accelerates and leans into turns, has thrilled me for
35 years.
My most recent bike is the famous—and deservedly so—YAMAHA FAZER S2 2008. An amazing motorcycle. Perfect for city riding, but especially
for trips on highways and country roads. I’ve taken it on several
rides, like in
Mani and
Halkidiki.
*1997
Back in the day, when I had a
KAWASAKI Eliminator 600
(and before that, the 400), I learned how to work on my bike
myself—mechanically, electrically, even adjusting valves.
With my current bike, which I’ve had for three years, I hadn’t
touched much of it, mainly because of the fuel injection system.
But I had to eventually—there were upgrades and repairs I could
and wanted to do.
I absolutely love tinkering. It relaxes me mentally, and I enjoy
it even when my hands turn black with oil and the bike’s grime.
So, let’s get to it.
The
seat cable had
broken from the top end. It happened right after I finished
installing new turn signals (as I’ll describe below). When I
closed the seat, I heard a strange noise. I checked and confirmed
the damage—it was its time to go.
After a lot of effort, I managed to open it by making a
long-neck hook
out of a bungee cord. I was lucky because when I last closed the
seat, I hadn’t latched it properly—so the front part stayed
slightly open. That let me remove the side cover and lift the seat
just enough to reach it. I replaced the cable and greased all the
moving parts.
*the lubricant flows from under the seat to the rear gear
I also installed a
Scottoiler system
(the inexpensive
VSYSTEM) for
automatic chain lubrication. I had to lift the fuel tank to
install it, since it uses the vacuum fuel to operate.
Luckily, I did—because I discovered a
torn hose that
carries fuel from the tank to the injection system. I fixed it
easily and replaced both
fuel filters.
No wonder I’d been wondering about the bike’s performance lately.
I kept going relentlessly over several weekends.
I fitted
mounts for side panniers. Some modification was needed because I had ordered them from
Thessaloniki for Athens, and I couldn’t quite tell the differences
from the photos. Thankfully I did, because otherwise, I wouldn’t
have bought them—and they’re not easy to find.
The
lower extension
that attaches to the footrests was designed by fellow rider
Xenophon Boulari. We cut the base tube and joined it with another tube so that
the outer diameter of the original tubes matched the inner
diameter of the connecting one. The two ends of the mount slide
into the connector and are
argon-welded.
The modification was done by
Michalis, “Ironworks”, in Monastiraki—coming up Ermou from Asomaton toward Monastiraki
Square, take the first left, and it’s at the end on the right-hand
side. Michalis and his son Marinos (with his MT) are skilled and
very helpful. Highly recommended.
I mounted
new turn signals
on the pannier brackets, farther out than the cases. I used
silicone-protected wiring
(resistant to 180–220°C) and sleeved it in
heat-protective tubing
for even greater resistance. I routed everything neatly and
connected the wires. I left the old turn signals on the license
plate and wired them to the
brake light circuit, so they light up when braking—making me more visible.
Finally, I fitted an
anatomical seat
at MotoOK on
Kallirois Street.
As I’ve mentioned in
another post, I always start by studying and planning every job thoroughly.
Then I gather the materials, check which tools I’ll need, and pack
them all in a box that I can take wherever and whenever I need for
that specific task. Only then do I start working.
And this project was intense—done with care and slow, deliberate
steps. It took me
3–4 weekends,
3–4 hours each time, but the result was exactly what I had hoped for.
I’ve traveled all over Greece with my wife, and we will continue to do so, fully loaded to the
brim. Now I’m ready for
a trip abroad.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου